W przypadku firm (choć nie wszystkich) nie pora roku, a ilość pracy jest proporcjonalna do zużycia gazu ziemnego, gazu który dla wielu z przedsiębiorców jest istotnym kosztem produkcyjnym. Co możemy zrobić w celu zredukowania tego często niemałego wydatku? Zmienić sprzedawcę gazu ziemnego. Zanim jednak na taki krok się zdecydujemy warto poświęcić trochę czasu na porównanie cen gazu ziemnego do firmy.
Porównanie cen gazu ziemnego do firmy – od czego zacząć?
Otwierający się rynek energii (prądu i gazu) w Polsce daje polskim przedsiębiorcom możliwość skorzystania z wyboru alternatywnego sprzedawcy gazu ziemnego. W Polsce według danych URE z tej możliwości do tej pory skorzystało niewiele bo ok. 1 500 firm… z taryf od W-4 i wyższych
Źródło ure.gov.pl
Firmy, które upatrują (i słusznie) możliwość zredukowania swoich wydatków na zakup gazu powinny w pierwszej kolejności poznać podmioty i ich oferty na zakup gazu. Idealnym do tego sposobem jest porównanie cen gazu ziemnego do firmy z wykorzystanie dostępnych w internecie bezpłatnych narzędzi. Do tego kroku w sposób szczególny zachęcamy. Daje to nie tylko oszczędność czasu, poznanie podmiotów oferujących tego typu usługę, ale przede wszystkim maksymalne możliwości związane z negocjacją ceny na zakup gazu. Dodatkowo dowiemy się co tak naprawdę wpływa na różnice w cenie.
Zacząć należy przede wszystkim od odpowiedzi na dwa teoretycznie proste, ale nie zawsze wiadome pytania:
- W jakiej grupie taryfowej jestem rozliczany?
- Ile obecnie wynosi moja opłata za kWh gazu ziemnego oraz wysokość opłaty abonamentowej?
Znając odpowiedzi na dwa powyższe pytania bez problemu możemy zacząć poszukiwania lepszego sprzedawcy gazu ziemnego z wykorzystanie porównywarki cen gazu ziemnego do firmy.
Porównanie cen gazu ziemnego do firmy w praktyce
Tutaj nie będziemy się dużo rozpisywali 😉 korzystając z tego typu narzędzi, znając odpowiedzi na dwa wcześniej zadane pytania oraz znając wielkość zużycia gazu w określonym czasie możemy z powodzeniem skorzystać z tego rodzaju usługi (darmowej). Da ona nam rozeznanie w rynku i pokaże możliwość osiągnięcia szacunkowych oszczędności. Ułatwi także proces negocjacji przy bezpośrednim kontakcie z handlowcem, dzięki temu, że będziemy znali rynek oferty innych firm.
Dodaj komentarz